Bij Logi-technic staat het samenwerken in een team van sales manager, technical supervisor én mechanieker op nummer één. Win-win voor iedereen.
Als technisch outsourcingbedrijf stuurt Logi-technic elke dag 450 techniekers en mechaniekers uit naar diverse klanten om er technische opdrachten tot een goed einde te brengen. Onze unieke meerwaarde? Bij Logi-technic staat het samenwerken in een team van sales manager, technical supervisor én mechanieker op nummer één. Want dat levert een win-win op voor iedereen.
Een gesprek met Nagib, sales manager, en Mehdi, technical supervisor van mechaniekers, maakt alles duidelijk.
Logi-technic is trots op het toch wel unieke en intense samenwerken in een team. Een team dat telkens bestaat uit een sales manager, technical supervisor en mechanieker. Die samenwerking is een meerwaarde voor klant én medewer0.kers. Mehdi en Nagib werken in het kantoor van Logi-technic in Luik. Vandaar uit worden techniekers en mechaniekers uitgestuurd naar verschillende klanten in de ruime omgeving.
Alles begint bij topcollega Ludivine die op zoek gaat naar de juiste technische profielen. Zodra ze iemand heeft gevonden, is het aan Mehdi om te controleren of die persoon inderdaad over de juiste capaciteiten en ervaring beschikt.
Wordt de kandidaat geschikt bevonden, dan bekijkt Nagib bij welke klant die medewerker het best past. Soms gaat Nagib ook op zoek naar nieuwe klanten die dit bepaalde profiel wel kunnen gebruiken.
Mehdi controleert niet alleen de technische en mechanische kennis en capaciteiten, hij gaat ook na wat de attitude en de motivatie van de potentieel nieuwe collega is.
“Soms botsen we op een kandidaat met een iets lagere technische kennis, maar wel heel gemotiveerd om veel bij te leren. Die persoon geven we dan toch een kans, want vaak is die meer geschikt dan een technisch iets sterkere kandidaat die geen goesting heeft om te werken. Iemand die onze klant niet het nodige respect kan of wil betuigen, is zeker niet onze juiste kandidaat. Het samenwerken in team zou meteen een pak minder goed verlopen”, vertelt Mehdi.
“Noem ook ons geen interimkantoor!”, lacht Nagib. “Bij ons krijg je een echte full-service. Naast onze unieke meerwaarde op het vlak van samenwerken in team zijn alle mensen die we uitsturen echte collega’s die net als wij bij Logi-technic op de loonlijst staan. Ze gaan dagelijks werken bij de klant met hun eigen bestelwagen en materiaal, vaak in langlopende projecten.”
Start er een nieuwe collega bij een van de klanten, dan gaat Mehdi altijd langs in die eerste week, laat zich even zien en kijkt of alles gesmeerd loopt. En dat is niet meer dan logisch. Hij volgt de mechanieker ter plaatse op, laat hem voelen dat zijn werk gewaardeerd wordt, evalueert zijn werk om de twee à drie maanden en stuurt bij indien nodig.
Ook later gaat Mehdi vaak langs bij de klanten om te checken of alles in orde is.
Ook bij een ongeluk is Mehdi een van de eerste personen ter plekke om na te gaan wat er precies is gebeurd. Heeft de persoon in kwestie de regels wel gevolgd? Heeft hij zijn veiligheidsbril wel op?
Ondervindt een mechanieker problemen, dan is Mehdi altijd bereikbaar. Mehdi volgt trouwens altijd alles meteen op, want het is zijn taak ervoor te zorgen dat de mechanieker lang in dienst blijft van Logi-technic. Hij moet ervoor zorgen dat elke mecanieker zich goed en op zijn gemak voelt. Want een mechanieker die zich goed voelt is dé basis van een goed samenwerken in team en een win-win voor iedereen. Ook voor de mechanieker zelf, want op die manier voelt hij zich opgevolgd en gewaardeerd.
“Er zijn niet veel goede mechaniekers. En als we ze vinden, dan doen we ons uiterste best om ze te houden.”
Nagib gaat ook altijd even langs bij de collega als hij de klant een bezoek brengt. Dan slaat hij een praatje en vraagt hij hoe het met hem gaat. Op die manier houdt hij de band en het goede samenwerken in een team levend.
Uiteraard biedt het samenwerken in een team ook een beduidend voordeel voor de klanten.
Is er een probleem, dan weet de klant meteen wie ze moeten contacteren. Mehdi en Nagib zijn altijd van alles op de hoogte en zelfs vaak als eerste. Is Nagib er niet, dan volgt Mehdi alles op en omgekeerd.
“Onze klanten kennen ons allebei zéér goed, onze contactgegevens zitten in hun telefoon, liggen op hun bureau, zitten in hun computer. Allebei zijn we kampioen in het snel op de bal spelen. We zouden zo bij Anderlecht aan de slag kunnen”, lacht Mehdi.
Een keer om de twee à drie maanden worden alle collega’s ook uitgenodigd op een Cosy Corner. “Dan eten en drinken we wat samen, spelen we nieuwtjes door op een informele manier, bespreken we onderling wat er allemaal gebeurt in de verschillende bedrijven. Het is tegelijkertijd een fantastische manier voor de nieuwelingen om de collega’s te leren kennen”, vertelt Nagib.
“Ook het samenwerken in een team krijgt daardoor een boost. Want op die Cosy Corners leren we elkaar in het échte leven kennen. Veel van onze collega’s werken apart in verschillende bedrijven. Vaak kennen we elkaar maar door een telefoontje hier of een mailtje daar. Even elkaars gezicht zien en elkaar even horen in levenden lijve maakt de samenwerking nog aangenamer én beter,” besluit Mehdi.
COPYRIGHT © 2024 LOGI-TECHNIC NV. ALL RIGHTS RESERVED.